PCG cyklicznie oferuje ambitny program dla reprezentacji szkół, które są proaktywne, chcą określić swoje słabe i mocne strony, poprawnie zdiagnozować istniejące problemy, zaplanować strategię poprawy i podnieść efektywność podejmowanych działań. Program obejmuje wsparcie ze strony doradców i ekspertów dostosowane do potrzeb każdej z uczestniczących szkół.
Gratulujemy zespołowi PCG doskonałego wyczucia potrzeb szkół i pomysłu oferty, która w podobnej formie wchodzi niebawem do metod wspomagania szkół w ramach systemu nadzoru pedagogicznego w zgodzie z założeniami MEN. Cieszę się, że dzięki Wam szkoły prowadzone przez Miasto Białogard wyprzedziły system.
Małgorzata Stachowiak, Zastępca Burmistrza Białogardu
Był to najlepszy kurs, w jakim uczestniczyłam. Byłam na wielu kursach, z których niewiele wyniosłam, a tutaj otrzymałam ogromne wsparcie i gotowe narzędzia, które będę mogła wdrożyć w mojej placówce. Wierzę, że właśnie dzięki temu programowi i procesowi, którego się nauczyłam moja rada pedagogiczna będzie chętnie współpracować, a efektem naszej pracy będzie sukces.
Bożena Zbiorczyk, Dyrektor, Przedszkole Samorządowe w Kąkolewie
Wcześniej, jako dane rozumiałam tylko wynik końcowy egzaminów. Dzięki programowi zaczęłam dostrzegać jak wiele danych placówki posiadają. Nauczyłam się analizować dane dogłębniej, doszukiwać się niuansów i to mi dopiero pokazało całościowy obraz sytuacji. Dowiedziałam się, jakie obszary pracy szkoły wymagają poprawy oraz jak wybrać dane, które dadzą mi potrzebne informacje.
Teresa Wojtkiewicz, nauczyciel geografii, Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Ozorkowie
Myślałam, że na temat pracy z danymi wiem już bardzo dużo. Okazało się jednak, że aby osiągnąć cel potrzebna jest głębsza analiza danych oraz praca zespołowa wszystkich nauczycieli. To przełoży się na sukces, którym jest zadowolony nauczyciel i uczeń. Niezmiernie pomocne w czasie realizacji programu były: możliwość wymiany doświadczeń, bardzo miła atmosfera, wzajemne wsparcie.
Teresa Andrzejczak, Wicedyrektor, Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Curie – Skłodowskiej w Ozorkowie
Struktura i sugerowana forma organizacyjna programu (5 całodziennych spotkań w odstępie kilkutygodniowym) wynika z modelu opartego na zadawaniu pytań, który prowadzi uczestników kolejno przez wszystkie kluczowe etapy procesu rozwiązywania problemu placówki z wykorzystaniem danych dostępnych w szkole.
Formy organizacyjne:
Program wykorzystuje innowacyjne sposoby pracy, przede wszystkim:
Nasz program opiera się na wykorzystaniu prezentowanych rozwiązań w praktyce przy rozwiązywaniu konkretnego obszaru problemowego szkoły. Po zakończeniu programu jego uczestnicy są w stanie samodzielnie zastosować nabyte umiejętności oraz przekazać dobre praktyki pozostałej części grona pedagogicznego.
Podczas całego programu kładziemy także nacisk na rozwijanie miękkich umiejętności zespołu, które umożliwiają efektywną komunikację i współpracę z pozostałą częścią rady pedagogicznej.
Udział w programie to świetna okazja do współpracy zespołów szkolnych pod okiem ekspertów oraz do konstruktywnej wymiany doświadczeń z innymi szkołami.
W ramach programu Nawigator PCG planowane są również warsztaty.
W ramach warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia:
Warsztat wprowadzający zawiera elementy wykładowe dotyczące logiki prowadzenia ewaluacji wewnętrznej, wraz z omówieniem procesu realizacji małego projektu badawczego w szkole. Elementy wykładowe przeplatane są pracą nad studium przypadku przykładowej szkoły. Omawiany katalog danych szkolnych, które są dostępne i/lub mogą być gromadzone w szkołach poszerza uczestnikom perspektywę możliwych analiz wewnątrzszkolnych. Warsztat wprowadzający stanowi bazę wiedzy niezbędnej do prowadzenia poprawnych metodologicznie i użytecznych badań w szkołach. Uczestnicy warsztatów mogą wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnego prowadzenia ewaluacji wewnątrzszkolnej lub uczestniczyć w kolejnych modułach rozszerzających ich kompetencje badawcze.
Warsztat może być realizowany zarówno w formie szkolenia otwartego dla nauczycieli lub trzyosobowych reprezentacji szkolnych, jak też w formie szkolenia dla rady pedagogicznej.
W ramach warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia:
Celem warsztatu jest zaplanowanie badań szkolnych wraz z narzędziami badawczymi, identyfikacją źródeł danych, sposobami gromadzenia danych oraz opracowaniem planu ich analiz.
Po spotkaniu, jego uczestnicy przeprowadzają w swoich szkołach badanie, gromadząc potrzebne dane. W trakcie realizacji badania, szkoły mogą liczyć na pomoc naszych ekspertów, którzy podpowiedzą np. jak radzić sobie z wyzwaniami realizacyjnymi.
W ramach warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia:
Warsztat w całości poświęcony jest analizie wyników badań przeprowadzonych w szkołach, ich interpretacji i poprawnego wnioskowania. Analizy prowadzone są zgodnie z opracowanym wcześniej planem. Analizy pozwolą dotrzeć do głównych przyczyn problemu/ trafnie określić kierunek rozwoju.
Uczestnicy przygotują prezentację wyników, zwracając uwagę na sposoby wizualizacji danych oraz przystępność dla innych odbiorców. Wnioski z przeprowadzonych analiz będą bazą do sformułowania mierzalnych celów do osiągnięcia przez uczniów i nauczycieli.
W ramach warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia:
Do sformułowanych w poprzedniej sesji celów poprawy/zmiany dobieramy adekwatne działania. Przykłady efektywnych działań/ dobrych praktyk zastosowanych w innych szkołach. Przedmiotem namysłu powinny być również sposoby weryfikowania tego, czy robimy postępy, opisane w planie monitorowania. Schematu oceny skuteczności podjętych działań powinien umożliwić uzyskanie odpowiedzi na pytanie czy osiągnęliśmy założone efekty.
Trenerzy Programu Nawigator PCG to przede wszystkim osobowości i liderzy edukacji. Każdorazowo dobieramy najlepszych ekspertów odpowiednio przygotowanych do prowadzenia tak kompleksowego wsparcia. Są to wieloletni praktycy, edukatorzy, trenerzy i specjaliści w swoich dziedzinach.
Gratulujemy zespołowi PCG doskonałego wyczucia potrzeb szkół i pomysłu oferty, która w podobnej formie wchodzi niebawem do metod wspomagania szkół w ramach systemu nadzoru pedagogicznego w zgodzie z założeniami MEN. Cieszę się, że dzięki Wam szkoły prowadzone przez Miasto Białogard wyprzedziły system.
Małgorzata Stachowiak, Zastępca Burmistrza Białogardu
Był to najlepszy kurs, w jakim uczestniczyłam. Byłam na wielu kursach, z których niewiele wyniosłam, a tutaj otrzymałam ogromne wsparcie i gotowe narzędzia, które będę mogła wdrożyć w mojej placówce. Wierzę, że właśnie dzięki temu programowi i procesowi, którego się nauczyłam moja rada pedagogiczna będzie chętnie współpracować, a efektem naszej pracy będzie sukces.
Bożena Zbiorczyk, Dyrektor, Przedszkole Samorządowe w Kąkolewie
Wcześniej, jako dane rozumiałam tylko wynik końcowy egzaminów. Dzięki programowi zaczęłam dostrzegać jak wiele danych placówki posiadają. Nauczyłam się analizować dane dogłębniej, doszukiwać się niuansów i to mi dopiero pokazało całościowy obraz sytuacji. Dowiedziałam się, jakie obszary pracy szkoły wymagają poprawy oraz jak wybrać dane, które dadzą mi potrzebne informacje.
Teresa Wojtkiewicz, nauczyciel geografii, Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Ozorkowie
Myślałam, że na temat pracy z danymi wiem już bardzo dużo. Okazało się jednak, że aby osiągnąć cel potrzebna jest głębsza analiza danych oraz praca zespołowa wszystkich nauczycieli. To przełoży się na sukces, którym jest zadowolony nauczyciel i uczeń. Niezmiernie pomocne w czasie realizacji programu były: możliwość wymiany doświadczeń, bardzo miła atmosfera, wzajemne wsparcie.
Teresa Andrzejczak, Wicedyrektor, Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Curie – Skłodowskiej w Ozorkowie
Najbliższa edycja rusza już we wrześniu 2016 r. w Łodzi.
Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem, prosimy o kontakt telefoniczny 22 477 27 02 lub e‑mailowy pcgpolska@pcgpolska.pl
Gratulujemy zespołowi PCG doskonałego wyczucia potrzeb szkół i pomysłu oferty, która w podobnej formie wchodzi niebawem do metod wspomagania szkół w ramach systemu nadzoru pedagogicznego w zgodzie z założeniami MEN. Cieszę się, że dzięki Wam szkoły prowadzone przez Miasto Białogard wyprzedziły system.
Małgorzata Stachowiak, Zastępca Burmistrza Białogardu
Był to najlepszy kurs, w jakim uczestniczyłam. Byłam na wielu kursach, z których niewiele wyniosłam, a tutaj otrzymałam ogromne wsparcie i gotowe narzędzia, które będę mogła wdrożyć w mojej placówce. Wierzę, że właśnie dzięki temu programowi i procesowi, którego się nauczyłam moja rada pedagogiczna będzie chętnie współpracować, a efektem naszej pracy będzie sukces.
Bożena Zbiorczyk, Dyrektor, Przedszkole Samorządowe w Kąkolewie
Wcześniej, jako dane rozumiałam tylko wynik końcowy egzaminów. Dzięki programowi zaczęłam dostrzegać jak wiele danych placówki posiadają. Nauczyłam się analizować dane dogłębniej, doszukiwać się niuansów i to mi dopiero pokazało całościowy obraz sytuacji. Dowiedziałam się, jakie obszary pracy szkoły wymagają poprawy oraz jak wybrać dane, które dadzą mi potrzebne informacje.
Teresa Wojtkiewicz, nauczyciel geografii, Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Ozorkowie
Myślałam, że na temat pracy z danymi wiem już bardzo dużo. Okazało się jednak, że aby osiągnąć cel potrzebna jest głębsza analiza danych oraz praca zespołowa wszystkich nauczycieli. To przełoży się na sukces, którym jest zadowolony nauczyciel i uczeń. Niezmiernie pomocne w czasie realizacji programu były: możliwość wymiany doświadczeń, bardzo miła atmosfera, wzajemne wsparcie.
Teresa Andrzejczak, Wicedyrektor, Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Curie – Skłodowskiej w Ozorkowie
Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą ofertą e‑learnigowej wersji powyższego programu -> e-Nawigator.
Zachęcamy Państwa do lektury na temat naszych doświadczeń z wykorzystaniem narzędzi e‑learningowych w oferowanych programach doskonalących: Studium przypadku: E‑learning a ewaluacja wewnętrzna i procesowe rozwiązywanie problemów
Wyróżnienie Komisji Europejskiej za realizację projektu DATAUSE