Prelegenci

 

Wyróżnikiem i ogromną korzyścią z udziału w konferencji będą liczne wykłady i seminaria prowadzone przez praktyków z sektora edukacji (dyrektorów szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz samorządowych wydziałów edukacji), którzy w swoich jednostkach wypracowali sprawdzone rozwiązania promujące współpracę pomiędzy instytucjami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oprócz nich do współpracy zaangażowaliśmy wybitnych ekspertów z branży edukacyjnej oraz pracowników akademickich.

 

 

SESJE PLENARNE:

 

Cezary Kocon

Spójne zarządzanie informacją pomiędzy szkołą, poradnią i JST w celu efektywnego planowania i finansowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

W toku swojej bogatej kariery zawodowej pełnił funkcje Kuratora Oświaty w Łomży, wicedyrektora Departamentu Kształcenia Ogólnego i Nadzoru Pedagogicznego, Dyrektora Biura Nadzoru Pedagogicznego w MEN, oraz szefa studiów w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Obecnie pracuje na stanowisku Naczelnika Wydziału Oświaty w dzielnicy Mokotów w Warszawie. Autor programów i prowadzący zajęcia na studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach dla dyrektorów szkół i rad pedagogicznych z zakresu m.in. zarządzania szkołą, zarządzania zmianą, ewaluacji, nadzoru pedagogicznego. Autor publikacji z zakresu nadzoru pedagogicznego i ewaluacji.

 

 

Hubert Czejarek

 

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Informatyki Stosowaneji Zarządzania w Warszawie. Specjalista ds. nauczania języków obcych, tłumacz języka niemieckiego. Nauczyciel gimnazjalny i licealny oraz egzaminator maturalny. Prowadzi szkolenia językowe, warsztaty z zakresu przedsiębiorczości a także skutecznych metod uczenia się i nauczania. Współtworzy internetowy projekt edukacyjny Reedukacja.pl – pedagogiczny portal dostarczający kompleksową wiedzę nt. specyficznych trudności w uczeniu się.

 

 

Agnieszka Ciszewska

Implementacja założeń systemowych na przykładzie projektu "Wyjątkowy uczeń" realizowanego w mieście Łodzi

 

Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami unijnymi o charakterze doradczo – szkoleniowym. Pełni też funkcje asesora/eksperta w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Rozwoju w zakresie opiniowania oraz oceny wniosków składanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (w tym projektów o charakterze innowacyjnym). Absolwentka zarządzania (zarządzanie zasobami ludzkimi, Uniwersytet Łódzki) studiów podyplomowych z zakresu kształcenia dorosłych (Instytut Edukacji Ustawicznej) oraz z zakresu zarządzania kompetencjami (Akademia Leona Koźmińskiego). Posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu merytorycznym oraz prowadzeniu szkoleń, warsztatów, zajęć dydaktycznych oraz doradztwa zdobyte podczas realizacji zajęć na uczelniach wyższych, przy szkoleniu zespołów nauczycielskich oraz we współpracy z firmami.

 

 

PRZEPISY PRAWA W PRAKTYCE:

 

Romuald Ponczek

Poszukiwanie nowej tożsamości poradni psychologiczno-pedagogicznych w kontekście ostatnich zmian w przepisach

 

Współpracuje z PCG w zakresie zawartości merytorycznej systemu EdPlan™ oraz doradza w zakresie zgodności rozwiązań oferowanych przez PCG z obowiązującymi przepisami prawa. W latach 1992 – 2011 pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) na stanowiskach głównego wizytatora, naczelnika wydziału oraz głównego specjalisty w Departamencie Zwiększania Szans Edukacyjnych. Opiniował m.in. przepisy do do Ustawy o Systemie Oświaty, Karty Nauczyciela i inne przepisy wykonawcze do tych ustaw dotyczące poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, indywidualnego nauczania, kształcenia specjalnego i integracyjnego, a także wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jest absolwentem psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie oraz pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim..

 

Jan Lewandowski

Nadzór pedagogiczny w kontekście organizacji procesu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

Konsultant ds. kadry kierowniczej, ewaluacji, prawa oświatowego DODN. W latach 1998-200 był Kuratorem Oświaty w Legnicy, a następnie dyrektorem Delegatury Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Pełni funkcję eksperta MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli oraz wojewódzkiego eksperta przedmiotowego ds. reformy programowej. Jest autorem licznych publikacji i cyklu artykułów dotyczących kontroli zarządczej oraz prowadzi szkolenia z tego zakresu. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi (1998), Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2002), odznaką Zasłużony dla Miasta Legnicy (2003). Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze (1981).

 

Prof. Antoni Jeżowski

Budowanie stabilnego systemu finansowania form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w mieście lub gminie

 

Uznany w Polsce i na świecie ekspert w zakresie prawa i finansów oświatowych. Ekspert Sieci Europejskich Specjalistów w zakresie Ekonomiki Edukacji (European Expert Network on Economics of Education - EENEE). W latach 1991-1999 pracował, jako ekspert sejmowej Komisji Edukacji i Młodzieży, a w latach 1998-2001 był członkiem Zespołu ds.. Monitorowania Reformy Oświaty przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej. Opracował liczne ekspertyzy dla Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1994-1996 pracował, jako polski ekspert w Programie PHARE-TERM (Training for Education Reform Management), gdzie opracował program i podręcznik do kształcenia edukatorów programu i uczestniczył w szkoleniu pierwszych 160 aplikantów. Był ekspertem kluczowym i trenerem w programach finansowanych ze środków UE: Program Aktywizacji Obszarów Wiejskich (2003), Restrukturyzacja Zasobów Ludzkich (2004, 2005).

 

Katarzyna Leśniewska

Zmiany w przepisach dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i ich konsekwencje w praktyce szkolnej

 

Pedagog specjalny, specjalista Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie – placówce prowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Lider zmian MEN w zakresie podnoszenia efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracowała w świetlicy socjoterapeutycznej, poradni specjalistycznej oraz na oddziale hematologii dziecięcej jednego z warszawskich szpitali. Współautorka scenariuszy dla rodziców osób niepełnosprawnych ruchowo, opracowanych i wydanych w ramach projektu MISARN. Trenerka programu „Przyjaciele Zippiego”, rozwijającego umiejętności psychospołeczne małych dzieci. Prowadzi również zajęcia warsztatowe dla rodziców i młodych osób. Autorka licznych artykułów na temat pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i scenariuszy zajęć dla dzieci i młodzieży. Redaktor prowadząca poradnika Wydawnictwa Raabe „Atrakcyjne zajęcia świetlicowe i koła zainteresowań”

 

 

PARTNERSKA PRACA ZESPOŁOWA:

 

Izabela Rodak

Partnerskie organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez samorząd i poradnię psychologiczno-pedagogiczną

 

Z wykształcenia jest psychologiem i oligofrenopedagogiem. Z dużymi sukcesami pełni funkcję dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w Tychach. Pracowała w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tychach. Od lat pełni funkcję psychologa i konsultanta w przedszkolach. Jest również wykładowcą na kursach kwalifikacyjnych i studiach podyplomowych. Prowadzi liczne szkolenia dla nauczycieli, warsztaty dla rodziców, grupy wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych. Jest autorką publikacji z zakresu pomocy dziecku i rodzinie oraz organizacji pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

Teresa Dąbrowska

Koordynacja sieci współpracy i samokształcenia oraz kompleksowe wspomaganie szkół w praktyce

 

Pracownik systemu doskonalenia nauczycieli (w latach 1996-2001 doradca metodyczny, od 2002 r. konsultant), edukator, trener w programie Ministerstwa Edukacji Narodowej Ekspert, ewaluator placówek edukacyjnych, menadżer jakości i pełnomocnik ds. zarządzania systemami jakości w dziedzinie edukacji. Autorka i współautorka licznych programów szkoleń dla nauczycieli i dyrektorów, w tym grantów Kuratora Oświaty. Prowadziła (i prowadzi) różne formy doskonalenia zawodowego dyrektorów i nauczycieli dotyczące m.in.: zarządzania oświatą, wdrażania zmiany, projektowania pracy szkoły, planowania, sprawowania i dokumentowania nadzoru pedagogicznego, awansu zawodowego (w tym roli dyrektora w awansie), ewaluacji wewnętrznej, metod nauczania – uczenia się, nowej podstawy programowej i programów nauczania oraz zajęcia na kursach kwalifikacyjnych i studiach podyplomowych (np. terapia pedagogiczna, kurs nadający uprawnienia pedagogiczne, lider w oświacie, organizacja i zarządzanie). Autorka i współautorka ponad 30 publikacji (artykułów, programów nauczania, poradników dla nauczycieli) oraz licznych materiałów wspierających proces doskonalenia zawodowego.

 

Ewa Kochanowska

Koordynacja sieci współpracy i samokształcenia oraz kompleksowe wspomaganie szkół w praktyce

 

Ma wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów w dziedzinie pracy i polityki społecznej w Stanach Zjednoczonych. Kierowała wieloma projektami zapewniającymi usługi zatrudnienia i organizowała szkolenia dla beneficjentów opieki społecznej skutecznie identyfikując potrzeby klientów. Jest zaangażowana w zadania związane z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, populacjami emigrantów i mniejszości narodowych, szkoleniami z zatrudnialności i gotowości do pracy dla grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, a także w projektowanie modeli aktywizacji zawodowej i zarządzania wiekiem. Ostatnio skupia się także na ocenie procesów biznesowych, ewaluacji pracy szkoły i ulepszaniem wyników uczniów w oparciu o dane edukacyjne. Przed dołączeniem do PCG Ewa pełniła rolę managera projektów, koordynatora ds. PR, kierownika biura i specjalisty ds. marketingu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie Łódzkim i posiada tytuł Master of Science in Professional Communication z Clark University w Worcester, USA. Studiowała także zarządzanie strategiczne na Uniwersytecie Harvarda w USA i była stypendystką na Wydziale Nauk Organizacji Uniwersytetu Paul Valéry w Montpellier we Francji.

 

Marek Tarwacki

Edukacja włączająca w szkole w kontekście efektywnej współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i samorządem lokalnym

 

Doświadczony nauczyciel i dyrektor Zespołu szkół w Łajskach w którym realizowany jest program edukacji włączającej. Autor i współautor licznych publikacji metodycznych, artykułów, raportów, materiałów pokonferencyjnych i szkoleń dotyczących rozwoju i edukacji dziecka z niepełnosprawnością w masowej szkole. Koordynator projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Promotor działań na rzecz dzieci zdolnych i uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, współpracujący z organizacjami pozarządowymi. Prezes stowarzyszenia " Sztuka włączania" i wiceprezes stowarzyszenia " Aktywni dla Łajsk" . Stowarzyszenia powołane w celu propagowania idei edukacji włączającej w masowych szkołach. Ściśle współpracujący z MEN w ramach organizacji pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

Lucyna Legierska

Korzyści wdrożenia nowatorskiego systemu doskonalenia nauczycieli w ramach wsparcia rozwoju szkół w powiecie w Pszczynie

 

Dyrektor Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie, surdopedagog, psychoterapeuta, neuroterapeuta, terapeuta rodzinny, diagnosta słuchu, wzroku, mowy Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie, trener ART., wykładowca na wyższych uczelniach oraz w ośrodkach doskonalenia, szkolny organizator rozwoju edukacji, realizator projektów edukacyjnych (Comenius Reggio, Innowacyjny system wspomagania szkół) oraz grantów i akcji ogólnopolskich ( Mądrzy rodzice Fundacji Kid Protect, Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu Fundacji Synapsis oraz Gdy widać drugi brzeg- profilaktyka depresji). Lider województwa śląskiego w zakresie opiniowania i orzekania w poradniach psychologiczno- pedagogicznych. Wielokrotne wystąpienia oraz organizacja konferencji powiatowych oraz ogólnopolskich w zakresie poradnictwa oraz pomocy dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej promowania idei kontraktowania usług w poradnictwie, jako odpowiedzi na potrzeby dzieci, młodzieży, rodziców. Autorka publikacji na temat dziecka niepełnosprawnego, rodziny oraz pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

 

Maryla Cygan

Korzyści wdrożenia nowatorskiego systemu doskonalenia nauczycieli w ramach wsparcia rozwoju szkół w powiecie w Pszczynie

 

Z wykształcenia pedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych. W latach 2007-2012 Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bieruniu. Wyznaczona przez starostę bieruńsko-lędzińskiego do pełnienia funkcji Powiatowego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach wdrażanie pilotażowego projektu MEN "Wspomaganie szkól oparte na kompleksowym doskonaleniu nauczycieli". Aktualnie Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pszczynie. Doświadczenie zawodowe jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej i specjalnej. Ekspert z listy MEN w dziedzinie awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zawodach technik rachunkowości, technik handlowiec. Posiada kwalifikacje Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji

 

 

PROCESY WSPIERAJĄCE POMOC:

 

Zofia Lisiecka

Próba analizy sytuacji obecnej i możliwego wpływu postaw nauczycieli i nauczycielek na przyszłe losy uczniów z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą, w oparciu o obserwacje i badania zebrane przy realizacji projektu SMOK

 

Wykładowczyni na studiach pedagogicznych w Wyższej Szkole Bankowej.Certyfikowana trenerka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze szkoleń poświęconych komunikacji, mediacji, rozwiązywaniu konfliktów, zapobieganiu dyskryminacji, motywowaniu i aktywizowaniu osób wykluczonych itp. Autorka i koordynatorka licznych projektów szkoleniowych związanych z edukacją i zapobieganiem wykluczeniu społecznemu. Wolontariuszka w fundacjach działających na rzecz dzieci i młodzieży z różnego typu niepełnosprawnościami. Mama czworga dzieci w tym dziecka niepełnosprawnego. Autorka koncepcji innowacyjnego projektu SMOK, oraz Opiekunka merytoryczna tego projektu. Od 10 lat zajmuje się problematyką niepełnosprawności, szczególnie w kontekście jakości życia osób niepełnosprawnych i przewlekle chorych. Interesują ją zwłaszcza poszukiwania nowych, niekonwencjonalnych metod pracy z niepełnosprawnymi, nastawionych na ich integrację społeczną, edukacyjna, zawodową. Praktyk- posiada doświadczenie za równo w pracy niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą, jak i z ich rodzinami, oraz z kadrą pedagogiczną pracująca z tą grupą uczniów.

 

Małgorzata Spendel

Monitorowanie jakości orzeczeń i opinii tworzonych przez poradnie oraz ich wpływu na pomoc udzielaną w szkole

 

Psycholog, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Pracowała w poradni wychowawczo-zawodowej w Bytomiu oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Katowicach. Od 14 lat pracuje w Regionalnym Ośrodku Metodyczno-Edukacyjnym Metis w Katowicach. Jako nauczyciel i konsultant prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych, dysleksji oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jest autorką wielu szkoleń dla poradnictwa m.in. w zakresie diagnostyki i opiniodawstwa i orzecznictwa. Od 12 lat prowadzi w Metis grupę warsztatowo-szkoleniową dla dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych.

 

Aneta Ochwat

Ścieżki organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez szkoły na różnych etapach edukacyjnych

 

Aneta Ochwat wspiera szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz samorządy lokalne we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań i technologii informatycznych w dziedzinie edukacji. W ramach obecnie realizowanych projektów odpowiada m.in. za rozwój systemu informatycznego EdPlan, który służy do planowania pomocy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje również ze szkołami w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielając konsultacji oraz prowadząc szkolenia i warsztaty. Aneta Ochwat jest absolwentką ekonomii Szkoły Głównej Handlowej, gdzie prowadziła badania nt. wpływu korupcji na wydatki budżetowe państw.

 

Anna Stelmaszewska

Wspomaganie szkół w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykład dobrej praktyki

 

Nauczyciel dyplomowany, magister oligofrenopedagogiki, ukończone studia podyplomowe z zakresu wychowania fizycznego i sportu osób upośledzonych umysłowo, oraz z zakresu nowoczesnych i alternatywnych metod psychopedagogicznych, kurs kwalifikacyjny dający kwalifikacje do pracy z dziećmi z wadami słuchu, doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć ze studentami studiów podyplomowych -oligofrenopedagogika oraz pedagogika korekcyjno- kompensacyjna, doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów dla rad pedagogicznych w placówkach z terenu działania Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, szkolenia rad pedagogicznych w innych Poradniach psychologiczno-pedagogicznych z tematyki "Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, oraz terapii rodzin" - 23 lata staż pedagogiczny, 15 lat pracy w szkole specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo w której to sprawowałam funkcję prezesa organizacji sportowej PTSS "Sprawni Razem" - odznaczona odznaką brązową zasłużonych dla sportu- oraz 2 lata pracy z dziećmi z wadami słuchu, obecnie dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kutnie.

 

 

POMOC BLIŻEJ UCZNIA:

 

Prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz

Modelowy system profilaktyki pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją

 

Psycholog kliniczny dziecięcy, profesor w Instytucie Psychologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, była wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych. Odznaczona Orderem Uśmiechu przyznawanym przez dzieci. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu). Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie.

 

Marzena Dżuman

 

Nauczyciel konsultant do spraw wychowania przedszkolnego oraz opieki i profilaktyki w MSCDN Wydział w Warszawie. Pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, trener TOC, coach. Prowadzi szkolenia z zakresu aktywnych metod pracy z dziećmi, wspierania rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem procesów poznawczych.. Autorka artykułów z obszaru wspierania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

Agnieszka Staszewska-Mieszek

 

Nauczyciel konsultant do spraw wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej w MSCDN Wydział w Warszawie. Pedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, psycholog, terapeuta pedagogiczny, lider edukacji elementarnej, trener KDU, trener TOC. Prowadzi szkolenia między innymi z zakresu metod pracy z dziećmi, wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego, przygotowania do nauki czytania i pisania, gotowości szkolnej, obserwacji dziecka, diagnozy pedagogicznej. Autorka artykułów z obszaru zarządzania i psychologii.

 

Mirosława Pleskot

 

Nauczyciel konsultant do spraw wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w MSCDN Wydział w Warszawie. Pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, lider edukacji elementarnej, trener KDU. Prowadzi szkolenia między innymi z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metod pracy z dziećmi wieku 3 – 9 lat, wspierania rozwoju psychomotorycznego dziecka w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się, metod wspierających naukę czytania i pisania, obserwacji i diagnozy pedagogicznej. Autorka artykułów z obszaru diagnozy pedagogicznej, metod pracy z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

 

Barbara Ochmańska

W poszukiwaniu źródeł sukcesu w pracy z uczniami zdolnymi. Modelowe systemy wsparcia ucznia zdolnego z zastosowaniem narzędzi i dobrych praktyk

 

Doświadczony nauczyciel i doradca metodyczny w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, trener terapii, reedukator, wykładowca uczelni wyższej. Ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie wdrażania podstawy programowej z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz ucznia zdolnego (2010-2011). Autorka i współautorka licznych publikacji metodycznych, książek, artykułów, raportów, materiałów pokonferencyjnych i szkoleń dotyczących rozwoju i edukacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz ucznia zdolnego. Koordynator projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Promotor działań na rzecz dzieci zdolnych, współpracujący z organizacjami pozarządowymi.

 

 

ZAPISZ SIĘ

Kontakt

PCG Polska Sp. z o.o.
Fabryczna 17, lok. 11, 90-344 Łódź

Tel: +48 42 2908 229
Fax. +48 42 2908 225
Email: konferencja@pcgpolska.pl
www.pcgpolska.pl/konferencja