Program

 

Program wykładów – 10 marca 2014 r. (poniedziałek)

 

10:30 – 11:30

Rejestracja uczestników

11:30 – 12:30

Uroczysta inauguracja konferencji. Przemówienia organizatorów i partnerów

12:30 – 14:00

Przyszłość systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce
Jan Lewandowski

14:00 – 14:45

Lunch

14:45 – 15:45

Budowanie kultury pracy zespołowej wśród szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych i samorządów lokalnych odpowiedzialnych za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Cezary Kocon

15:45 – 16:15

Budowanie społecznej świadomości o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Hubert Czejarek, Reedukacja.pl

16:15 – 16:30

Przerwa kawowa

16:30 – 18:00

Implementacja założeń systemowych na przykładzie projektu "Wyjątkowy uczeń" realizowanego w mieście Łodzi
Agnieszka Ciszewska, Mateusz Adamiak

19:00 – 21:00

Uroczysta kolacja

 

 

Program seminariów – 11 marca 2014 r. (wtorek)

 

 

PRZEPISY PRAWA W PRAKTYCE

PARTNERSKA PRACA ZESPOŁOWA

PROCESY WSPIERAJĄCE POMOC

POMOC BLIŻEJ UCZNIA

7:00 – 8:00

Śniadanie

8:00 – 9:00


Poszukiwanie nowej tożsamości poradni psychologiczno-pedagogicznych w kontekście ostatnich zmian w przepisach
Romuald Ponczek


Partnerskie organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez samorząd i poradnię psychologiczno-pedagogiczną w mieście Tychy
Izabela Rodak


Próba analizy sytuacji obecnej i możliwego wpływu postaw nauczycieli i nauczycielek na przyszłe losy uczniów z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą, w oparciu o obserwacje i badania zebrane przy realizacji projektu SMOK
Zofia Lisiecka


Modelowy system profilaktyki pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją
Prof. dr hab. Marta Bogdanowicz

9:15 – 10:15


Nadzór pedagogiczny w kontekście organizacji procesu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Jan Lewandowski


Koordynacja sieci współpracy i samokształcenia oraz kompleksowe wspomaganie szkół w praktyce
Teresa Dąbrowska
Ewa Kochanowska


Monitorowanie jakości orzeczeń i opinii tworzonych przez poradnie oraz ich wpływu na pomoc udzielaną w szkole
Małgorzata Spendel


Przygotowanie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu do funkcjonowania w szkole
Magdalena Cimochowska, Kamila Kuprowska, Centrum Terapii PROMITIS

10:15 – 10:45

Przerwa kawowa

10:45-11:45


Budowanie stabilnego systemu finansowania form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w mieście lub gminie
Prof. Antoni Jeżowski


Edukacja włączająca w szkole w kontekście efektywnej współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i samorządem lokalnym
Marek Tarwacki


Organizacja procesu pomocy psychologiczno-pedagogicznej przy zastosowaniu systemu informatycznego
Aneta Ochwat


Działania wspierające dziecko w przygotowaniu do nauki czytania i pisania – zabawy i ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych
Mirosława Pleskot
Agnieszka Staszewska-Mieszek
Marzena Dżuman

12:00 – 13:00


Zmiany w przepisach dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i ich konsekwencje w praktyce szkolnej
Katarzyna Leśniewska


Współpraca szkoła – samorząd – poradnia. Od kontraktu po innowacyjny system wspomagania.
Lucyna Legierska
Maryla Cygan


Wspomaganie szkół w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykład dobrej praktyki
Anna Stelmaszewska


W poszukiwaniu źródeł sukcesu w pracy z uczniami zdolnymi. Modelowe systemy wsparcia ucznia zdolnego z zastosowaniem narzędzi i dobrych praktyk
Barbara Ochmańska

13:00 – 14:00

Lunch

14:00 – 15:00

Podsumowanie konferencji przez liderów poszczególnych bloków tematycznych:

Zakończenie konferencji i podziękowania

 

Sugerowani adresaci seminariów:

 

 

ZAPISZ SIĘ

Kontakt

PCG Polska Sp. z o.o.
Fabryczna 17, lok. 11, 90-344 Łódź

Tel: +48 42 2908 229
Fax. +48 42 2908 225
Email: konferencja@pcgpolska.pl
www.pcgpolska.pl/konferencja