Pomoc psychologiczno-pedagogiczna to proces, w którego organizację w zależności od potrzeb ucznia zaangażowane są placówki szkolne na wszystkich etapach edukacyjnych, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz samorząd lokalny. Kto zatem ponosi odpowiedzialność za ostateczny rezultat udzielanej pomocy, jakim jest przyszły sukces edukacyjny i zawodowy Ucznia?
Brak procedur normalizujących sposób udzielania pomocy w obrębie miasta lub gminy oraz restrykcyjna ustawa o ochronie danych osobowych utrudniają otwarty dialog o Uczniu i dostęp do informacji na temat efektów udzielanego wsparcia. Rosnący zakres obowiązków dyrektorów szkół i poradni skutkuje ich pełną koncentracją na działalności własnych placówek zamiast na zespołowym rozwiązywaniu problemów, efektywnym wykorzystaniu zasobów i wspólnym organizowaniu wsparcia dla Uczniów.
Ideą przewodnią konferencji „Edukacja Równych Szans” jest promocja sprawdzonych narzędzi i najlepszych praktyk w dziedzinie systemowego i partnerskiego podejścia do organizowania procesu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i poradnictwa skoncentrowanych na Uczniu. Odzwierciedleniem tej idei jest tematyka sesji plenarnych oraz seminariów realizowanych w ramach czterech powiązanych ze sobą bloków tematycznych: Przepisy prawa w praktyce, Partnerska praca zespołowa, Procesy wspierające pomoc oraz Pomoc bliżej Ucznia.
PCG Polska Sp. z o.o.
Fabryczna 17, lok. 11, 90-344 Łódź
Tel: +48 42 2908 229
Fax. +48 42 2908 225
Email: konferencja@pcgpolska.pl
www.pcgpolska.pl/konferencja